måndag 15 maj 2017

Detta med svordomar

Svordomar är verkligen jobbigt.... Visst det kan hoppa ur en groda ur min mun ibland men jag är noga med att säga förlåt efter för det känns inte bra efteråt. Men när människor runt mig svär som borstbindare svordom efter svordom så ryser jag, det är som piskrapp i kroppen och det blir väldigt kyligt runt mig, annars brukar det vara så varmt och skönt men när det svärs långa "mustiga" ramsor känner jag kyla och illamående. Vi kan ta ett exempel När någon blir besviken över någon/något så prata med mig och under 10 minuter var det inte många vanliga ord utan det var mest svordomar sa till personen vad du svär.... Fick till svar att det är skönt att svära och fortsätter prata igen det går någon minut och sen börjar svadorna igen.... När det händer så blir jag ledsen över 2 saker Det ena är att nån tycker det är skönt att svära Det andra är när nån säger att det är lätt att svära när man pratar med mig. Kan ibland tänka vad är det som gör det så enkelt att svära och att det dessutom är skönt och svära? För mig är svordomar ett tecken på dåligt ordförråd, att man måste fylla ut med annat än "ord" som kommer från den onde Hittar exempel inte jag rätt ord så blir det ett ljud med min mun och tungan inte ett fisljud men svårt att förklara, eller så blir det typ eller öhh eller annat. Men som jag,skrev i början av inlägget så kan det tyvärr hoppa ut grodor ur mig med men försöker att använda andra ord istället . Om jag tar ena katten som ett exempel hon är vackert sköldpaddsfärgad med en fin teckning.... Hon är så ....... fin får man höra Jag säger att hon är himla fin Punkterna var svada Jag kan skriva mycket mer om detta ämne och kommer göra det men det får räcka för stunden Min nacke värker Ha en skön.dag allihoppa Bless

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar