tisdag 2 maj 2017

Sysselsättning

Jag har sedan ca 1 månad tillbaka en sysselsättning 2 timmar i veckan. Trivs bra där och får göra det jag tycker är kul ta hand om små djur. Hamstrar marsvin kaniner, göra rent burar ge dom mat kela med dom och få dom sociala. Djur är mycket för mig Lakrits och fröken som jag har hemma hos mig sedan ett år tillbaka har räddat mig när jag blivit låg av diabetesen lakrits är en kille på 3,5 år uppskattningsvis och lilla fröken 1,5 år Dom här fick ett nytt hem men tyvärr kunde nya ägarna inte ha kvar dom så dom kom tillbaka till mig så nu väntar dom på ett nytt hem igen. Många frågar mig om jag inte tycker det är jobbigt att vara jourhem och vara tvungen att lämna ifrån mig dom. Mitt svar blir för det mesta att jo det är jobbigt men jag vet att jag har hjälpt en oönskad katt till ett hem där den är önskad och att dom mår bra när dom åker från mig. Den första kissen jag hade på jourhem han mår jättebra och han är gammal , Ja han var gammal redan när han kom till mig och i ärlighetens namn trodde jag inte att han skulle klara sig men nu är han hos en underbar familj Så djur är en jättebra sysselsättning för mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar