söndag 11 juni 2017

Köp inte en gris i säck

Som ni säkert förstått vid det här laget så har jag hemvård varje dag för att klara av vardagen och även boendestöd. Men hemvård är nåt man kan jämföra med ett lotteri eller roulette I lördags förra veckan uteblev hemvården med ursäkten att jag inte var hemma jo jag är hemma före 9 en lördag morgon men grejen är att jag har en dörrklocka bredvid och det står klart och tydligt att jag har en hörselnedsättning så dom måste ringa på en speciell klocka. I torsdags var det dags igen Fick tvättat men inte städat så nästa städning blir om två veckor då har det inte blivit städat på en månad !!! Igår var det lördag igen och denna gången sa dom att jag inte öppnade igen hon hade varit här och hörde hur det ringde här inne Hur i hela friden går det ihop att hon hör det men inte jag eller katterna..... Det är en gåta för mig Idag vaknade jag vid 7 vågade inte somna om Och hon bara skrattade åt mig idag Så jag ska betala fullpris för nåt jag inte får tycker det känns olustigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar