tisdag 20 januari 2015

glorious day

Casting crowns underbara sång glourius day ljuder i mitt huvud. Den har fastnat i huvudet..... Texten handlar om den underbara dagen som vår herre kommer tillbaka. Och hur han när han dog på korset räddade människorna. Jag var häromdagen på ett möte med kyrkan jag är med i och en kvinna pratade om förändring genom bön, väldigt intressant tycker jag. Vi bad för varandra och en av dom som bad reagerade jag över..... Hon sa tack för att du drar henne närmare korset:-) bara några nätter innan drömde jag just om ett vitt klart kors. Som stod i vattnet och jag känner fortfarande värmen från den drömmen. Efter att casting crowns sång började höras i mitt huvud så tog jag fram bibeln och fick upp apg:1 Där det står om himmelfärden och att den helige anden skulle komma över lärjungarna och dom skulle vittna. Jag vet att jesus lever och att han gör stora under. Så sången är väldigt stark för mig. Under dagen kommer jag lägga ut texten här

1 kommentar: