fredag 20 februari 2015

avslappningskurs

Jag har börjat gå på avslappningskurs Enkelt kanske en del tror , men jag kan säga att så enkelt e det inte. Första gången var jag som en fiolsträng spänd till max.... klarade bara av att slappna av dom sista två minuterna på sin höjd. Förra ggn så blev det ytterligare några minuter. Det var min arbetsterapeut som tyckte att jag skulle testa det. Vi är en grupp på ca 10 st som ligger på madrasser och en filt över oss, känns lite som att ligga i ett tält. Sen e det dags för själva avslappningsövningarna spänn benet släpp sammma sak med höger och vänster ben och armarna me. Sen e det dags att spänna käkarna trycka tungan mot gommen och slappna av alla övningar gör man tre ggr och efteråt är det dags för diskussioner angående hur det gick den gången. Det känns bra och jag hoppas på att det ska gå vägen att lära sig att slappna av tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar