söndag 6 september 2015

Ett varmt välkomnande

Idag bleb jag och min gode vän välkomnade och accepterade i församlingen. Det kändes jättebra efter den upplevelsen man hade i den andra "församlingen" När pastorn frågade församlingen om dom ville ta emot oss där så flög tanken iväg "tänk om dom säger nej"... Men alla sa ja:-) Efter gudstjänsten var det fika med stoooort kakbord och korvgrillning. Musikkåren spelade utanför kyrkan och det var riktigt trevligt. Många kom fram och kramades och hälsade välkommen tog i hand efteråt. Som min gode vän sa på en filmsnutt här är jag hemma, ja jag håller verkligen med henne. På tisdag blir det troligtvis tisdagscafet i kyrkan Inte helt hundra än men det är till 90 % klart i huvudet att de blir av. Förhoppningsvis sover jag lite bättre inatt, har inte illamående idag och det e jag jätteglad över. Nu börjar nattmedicinen verka känner jag så skriver mer en annan dag. Ska försöka uppdatera denna bloggen lite oftare än vad jag har gjort innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar