fredag 11 december 2009

varseldröm? hoppas inte

Inatt drömde jag igen men den här gången om mitt äldsta syskonbarn som håller på att lära sig simma.
Jag hoppas vid gud att det inte e en varseldröm, jag såg ett par händer som tryckte ner henne under vattnet och ingen gjorde något, jag såg henne försvinna under vattenytan och andra sektionen av drömmen satt vi i kyrkan och tittade på hennes kista, jag ser henne i den och hon pratar med mig.
Kort sagt blev hon dränkt.

Berättade drömmen för killen men han sa bara att det e en dröm att jag sett sånt på tv.
Varför känner jag då hur hon kämpade för sitt liv och jag såg händerna så klart och tydligt...

Jag hoppas verkligen att det inte e en varsel dröm

3 kommentarer:

  1. får hoppas att det bara var en dröm. du minns den drömmen jag berättade om att syrran ringde mig o stor grät i telefonen, minns du? jag minns den ännu o hoppas att de inte var en varseldröm. kram

    SvaraRadera
  2. Usch, inte kul me mardrömmar. :(

    Ja, jag hoppas att han blir bättre snart, fick veta idag att de inte ser bra ut...

    Ska du göra nått kul i helgen?

    SvaraRadera
  3. Det behöver inte vara en varseldröm, utan kan handla om oro för att förlora någon/något. Fast det är naturligtvis svårt att säga. Mina varseldrömmar är oftast väldigt korta, jag rent av extremt korta - och intensiva. Ibland har jag samtidigt hört ett enda ord, så det har varit väldigt tydligt. Så försök och se bakåt i tiden om även du kan se någon skillnad mellan vanliga mardrömmar och varseldrömmar.

    Själv har jag däremot haft det väldigt lugnt den senaste tiden. Inte ett rivmärke på snart tre veckor. Mitt liv känns med andra ord helt onormalt. Fattar inte vad det beror på, men jag är glad över att ha det lugnt och skönt nu.

    Hoppas också att du snart får det lugnare omkring dig.

    Kram,
    Eva

    SvaraRadera