torsdag 14 november 2013

många tankar i min skalle

Ja som rubriken lyder så har jag massa tankar i huvudet, både bra och lite mindre bra, men jag vet att det e en kamp mellan gott och ont.... Kan ju tala om att jag tänker se till att det goda vinner.... Mörkret har ingen plats hos mig längre, nu undrar ni säkert vad jag menar, jo jag menar att jag när jag inte var frälst så höll jag på med spådomar och såna saker som man helst inte ska göra, men när jag blev underbart frälst för 2 eller 3 år sedan så har jag slutat med det. Nu är det bara gud som hägrar hos mig och har slängt bort både drömfångare och annat skit. Nu till dom jobbiga sakerna som hör till mina andra tankar... Alla har ju släkt, bra och mindre bra. Tyvärr e det mycket i släkten som stör mig just nu. Vi kan börja med kusinen... Hon e allt annat än snäll mot mig, bla så har hon förstört tre förhållanden för mig, skrattar när jag gör mig illa, kör med utpressning, ljuger mig rätt upp i ansiktet, ber mig ljuga för hennes kille, ja listan kan göras väldigt lång... Men gå till mina vänner och skriva att hon vill inte ha mytomaner i sitt liv och sen hejdlöst ringa smsa och allt möjligt efter det det går inte ihop för mig.... Sen skriva att hon "saknar mig" och dagen efter skriver hon "vad barnslig du e" hur ska hon ha det, det e inte jag som håller på... Sen att jag fortfarande saknar min älskade katt det kan man ju inte begripa, det var ju bara en katt... För mig så var han mycket mer än bara katt, han rädda mig när jag var som sjukast. Okej nu blev jag lite rörig, vi tar en sak i taget Hon ville "testa min kille rejält" och de blev rejält minst sagt.... har inte pratat med henne på flera veckor. hon ringer och ringer hela tiden men jag ville inte prata med henne, då efter ett par dagar försöker hon med en annan sak gå till min vän och frågar massa saker om mig, min vän skrev att vill hon veta nåt om mitt privatliv får hon fråga mig själv, sen skriver hon i nästa meddelande att hon har inte plats för en mytoman i sitt liv .. vännen svara bara verkligen inte jag heller.... Hon säger då bra det... men hon fatta tydligen inte det sista... sen ringer hon och smsar sönder min telefon nästan men svarar ändå inte... och när inte det hjälper ja då får hennes sambo agera lockbete och kör en massa utpressning på mig istället.... När jag inte svarar på det så rings det från skyddat nummer, i know who it is.... Jag tar inte skit längre, pastorn bad att jag skulle bli en gås :) det rinner av mig.... Och dessutom vet ja att jag har gud och jesus och alla änglar plus vänner på min sida mot denna jobbiga kamp fortsättning följer

1 kommentar: