lördag 27 maj 2017

Nigeriabrev

Som överskriften säger ska jag idag ta upp fenomenet Nigeria brev eller spam meddelande kärt barn har många namn. Jag fick för inte länge sedan ett mejl från någon konstig bank i Laos och där stod det att jag hade en fond och hämta dom behövde bara mitt kontonummer och personliga uppgifter. Nu gick jag inte på den gubben utan svarade helt enkelt att jag är blond i hårfärgen men jag är inte dum för det. Fick inga svar tillbaka så jag fattade att det var båg Tyvärr har inte alla samma tur utan går på detta med hull och hår och sätter sig i en rejäl knipa då dom ofta begär stora summor och när bedragaren påstår att det var det sista så får dom besked från banken att man saknar ytterligare något lite. Bedragaren lovar dyrt och heligt att allt snart kommer vara klart om personen som går på det bara betalar in en liten summa till. När det går upp för personen som blivit lurad att den just blivit bedragen kan man inte göra så mycket och ofta har dom struntat i alla räkningar och sånt för att dom ska få såna mängder att dom kan betala allt i en klump Inga pengar kommer och man kan ha oturen att bli vräkt eller vad som helst Så nu vill jag uppmana Er som läser att håll utkik så ni inte också blir lurade. Har människor i min närhet som blivit det och ser förödelsen som blir av detta skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar